Köpvillkor
1. Om SoulOfGaia AB
- Företaget har sitt säte i Stockholm, Täby Företagets postadress är Biskopsgränd 11
- Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kontakt@soulofgaia.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
- När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
- Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till soulofgaia.bangel@outlook.com
3. Leverans
- Våra normala leveranstider är 2-5 vardagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på tisdagen efter. Vid månadsskiftet och andra händelser så som jul, alla hjärtans dag, röda dagar mfl har vi längre leveranstid än våra normala leveranstider.
- Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kontakt@soulofgaia.se
- Vi använder oss av DHL, via Prisjakt. Alla våra paket skickas med spårbar leverans.
- SoulOfGaia står inte för produkter som skadats vid leverans eller av fraktbolaget dvs DHL, så snart vi överlämnat ditt paket till DHL avsäger vi oss ansvaret för ditt paket och ansvaret övergår då på DHL.
- SoulOfGaia skickar spårbara paket, men inte försäkrade dvs att det inte ingår försäkring i försändelsen. Vill du försäkra ditt paket har möjlighet att köpa en till extra försäkring, då väljer du Frakt+försäkring.
4. Priser
- Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
- Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
5. Ångerrätt
- Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Vid nyttjande av din ångerrätt:
- Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kontakt I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, order-numret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ånger-meddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Ångerrätten gäller inte för produkter:
- Vid redan nedsatta priser som tex en produkt som köpts vid FYNDHÖRNAN, eller nedsatta i pris via våra livesales på Instagram ånger och bytesrätt gäller heller inte för varor som vi satt ner i pris till dig som kund pga defekt. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här
6. Reklamation och klagomål
- Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. 3 års reklamations rätt från att du mottagit varan.
- Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
- Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Hur går du tillväga vid reklamation?
- Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kontakt@soulofgaia.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, order-nummer och en beskrivning av felet.
- Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
- Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
- Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
- Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produkt-egenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. Produktinformation
- Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möS